Senaste Inlägg

Avgaser

Nu har vi knatat runt i en avgasfylld stad... Svårast är att kineserna inte pratar engelska. Vi hoppade in i en taxi men fick hoppa ur igen eftersom han hajjade inte vart vi skulle trots karta... I dag var vi i Old Town & söndag är den dag kineserna är lediga, fy vad folk !!  Som icke kines blir vi uttittade ordentligt t.o.m fotade ! Jag shoppade en tekanna idag, är man i kina så är man. Jävligt jobbigt är det med dessa gatuförsäljare ! De hoppar på en & förföljer en hur länge som helst. Pina ! Watch ! Bags ! Hör vi hela tiden vart vi än går... Phu !
Vilken storstad detta är, vilka skyskrapor & det byggs överallt. Felix & Maxine har shoppat & prutat på skor.

/Anki



"Watch! Bags!"


Old Town


Miljö? Etanolbilar, my ass!


Det är bara början..


Turister?


TV Tower, måste de bygga så jävla högt för att sända skit tv? ;)


Jobba jobba joo-obba!


Varför åka 721 gånger när man kan åka 1 gång.......

2 Kommentarer

Postat av: Patricia den 2009-04-05 @ 11:52:42

Vi har knatat runt i mulet väder. Brända blev iallafall nöjd. Hon hälsar så gott! Vi väntar med spänning på fler bilder. /Patricia, Josefine och Brända

Postat av: AMAIA LAYLA den 2009-04-05 @ 18:00:33
http://amaialayla.blogg.se/

Haha wanna watch bag cloth vely cheap! Gud, jag hör de orden upprepas i mitt huvud när jag ska somna varje gång jag varit i Shanghai. Var på samma gata idag i Old Town förresten :D



Hur länge ska ni vara här? Tro mig, ni kommer ha roligt. Maten är ju innnnte precis som den kinamaten vi har hemma, men Kina slutar aldrig förvåna med hur sjuka saker är.



Och roligt att folk stirrar på er i Shanghai, där är de ändå vana vid laowais. Här i Ningbo däremot har de aldrig sett utlänningar tidigare, det är ju vansinnigt att gå ut på gatan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback